Atopikern som fick sin första goodiebag!

Jag hade inte alls tänkt skriva något om det här, 
men sen blev jag så till mig att jag inte kunde hålla mig:  
Jag har fått en goodie bag från Lush!



HEJ btw jag har inte ens sagt åt Lush att jag skriver om dem och jag har inte fått pengar av dem för att skriva det här (däremot en drös med gratisgrejer!) så ni får ta precis allting med några nypor salt om ni känner för det! Jag skriver i vilket fall som helst inte om mina åsikter om produkterna här :)


Lite backtracking: I fredags (tror jag det var?) blev jag kontaktad av en person från Yle (inte första gången...) som undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp på en intervju om problemhud och ekologiska produkter, jag sa att visst kan jag det! Vi bestämde att vi ska träffas på måndag förmiddag, vilket alltså var idag, och eftersom jag nämnde att jag använder en hel del av Lushs produkter så föreslog journalisten att vi skulle träffas där. Så, hon ringde och frågade om det vore ok, och det var det.

Intervjun gjordes idag morse, och sänds idag 19.30 på Yle femman, om nån vill se det. Jag påstår inte att jag är nåt bra intervjuobjekt, ens efter X år av att bli jagad av media, men de brukar vara bra på att klippa och ha sig. Och vi fick så fin service! Även om jag egentligen avskyr att man blir så grymt pampered av försäljarna vid Lush...


Men tillbaka till poängen: JAG FICK SAKER! :D Jag älskar Lushsaker!




Då vi var klara frågade försäljarna om vi ville ha varsin shampo-tvål som skulle passa för våra olika hårtyper, och jag tackar då verkligen inte nej till sånt, eftersom jag fullkomligt älskar Lushs produkter, och i synnerhet deras shampobitar! De är helt perfekta för då man reser, de håller superlänge, och de passar för just mitt hår (och då i första hand för min hud!!!) Den rosa "pucken" i vänstra hörnet är en shampo med doften "Jason and the argan oil". Jag frågade också efter tips på hårvårdsprodukter åt min pojkvän, eftersom han har världens vackraste, långa blonda hår, men inte alltid orkar reda ut alla kyrkspikar i nacken själv ;) Så då fick jag en stor burk med tester av "R&B" som är en typ av konditioner som inte sköljas bort, och som också kan användas i torrt hår.

...Och sen då vi skulle gå fick vi varsin presentförpackning ännu till :333 Jag vill påstå att jag inte är särskilt materiell av mig men när det kommer till eko-produkter kan jag bli helt KNÄPP, eftersom det känns som om det är konsumtion som går att rättfärdiga!



Här är allt som fanns i min present:
- Två tvålar, "Outback mate" (den gröna) som innehåller bland annat eucalyptus, citrongräs och pepparmint (den doftar HAV) och "Karma" (den röda) som jag tycker verkar vara rätt mild, den har bland annat patchouli och apelsinolija i sig.
- Två små duschkrämsflaskor, "The olive branch" (den röda) som jag påstår doftar Earl Gray (citron och bergamott!) och "Happy hippy"som doftar grapefrukt.
- "Whoosh" som är en "dusch-gelé", alltså... det går inte riktigt att beskriva den utan video :D Om ni varit inne i NÅGON av Lushs butiker nu runt jul så kan jag säga att jultomtemagen är en liknande produkt. Doftar sjukt gott, typ citron!
- Två olika skrubbprodukter, "Ocean salt" som är för kropp och ansikte, och "Rub rub rub" som är en duschskrubb. Jag vet inte vad skillnaden i användning är tänkt att vara, men bägge har havssalt som första ingrediens, och de ser jättespännande ut. Salt ska vara jättebra för atopisk hud, ju!

Plus då den extra shampotvålen och balsamet, och min roomie blev helt till sig av sidenbandet som paketet kom i, så hon fick genast den X) Efter att programmet visats kan jag lägga in länken till Arenan här. Tills dess tänker jag hålla tummarna att jag inte gjorde bort mig för mycket!


Kommentarer