Denna morgon, en skit

ÖH.


  • Snoozade typ 40 minuter och var ändå aptrött då jag vaknade.
  • Mitt hår är långt och skitigt och jag hinner inte duscha.
  • Missade bussen vid bytet i Böle med typ 30 sekunder, för typ FJÄRDE gången den här veckan. Varje jäkla morgon. Och då man vant sig vid Helsingfors kollektivtrafik känns det jävligt länge att behöva sitta och vänta på nästa buss i hela 15 minuter.
  • Lyckades välta asken med hallon som jag köpte för att trösta mig, och det blev ett litet hallonkaos i tygväskan. Och ett större hallonkaos på mina ljusa byxor. ÖH.
  • Kaffemjölken på jobbet är slut, för folk börjar ha farit på semester, och i synnerhet så assistenterna. 
Gnällde av mig lite åt kollegorna då de uppenbarade sig (jag har börjat vara tidigt på jobb), och kände mig lite bättre. V gick till cafeterian och hämtade mjölk i en kaffemugg, och S bjöd mig på körsbär. Fina kollegor, har jag.

Egentligen går det ju riktigt bra nu, jag stressar bara över min lägenhetssituation. Jag hade redan fått ett lånelöfte på summa X, så jag hade antagit att jag skulle få lånelöfte på summa X-Y också. Fast nä, nu gick banken i andra tankar. Och det fick mig så osäker att jag inte kunde somna igår. Vad händer om jag nu sen inte får vidarekontrakt efter nästa vår? Tänk om jag faller tillbaka i depressionsmörkret och inte klarar av att jobba och tjäna pengar? Tänk om.

Sådana dagar krävs det lite extra kämp för att hållas flytande. Pepp från mina lejon och min valp. Ett ögonkast på fotot av Mikael som kysser mig utanför Oodi, fotot jag printat ut och lagt upp på väggen i mitt kontor. Villes fåniga katt-gif:ar över messenger. Miika som glädjer sig över utsikten att jag kanske bor lite närmare honom snart. Kärleksfinheter.


Kommentarer