Tisdagstankar, 6.8.2024

 Aj jo, det är redan tisdag. Hoppsan. Det här går bra.

Idag rör sig mina tankar bland annat kring privilegium, och om huruvida straighta personer bör gå på gayklubb. Jag har aldrig problematiserat det förrän nu, och undrar nu om det har att göra med att jag så länge levt i förhållanden som sett straighta ut. Att jag för många helt säkert sett straight ut.
Jag funderar också på skor, och knän, och smärta, eftersom jag igår gick och gjorde något med mitt högra knä som gjorde att jag fick avbryta balettlektionen och sitta med ispåse på knät i högläge ett tag. Mindre än en timme tidigare hade jag prövat ett par för mig rysligt dyra löparskor, som lär vara de bästa marknaden har när det kommer till stötdämpning.

Idag efter jobbet ska jag gå och betala 149 € för dedär skorna. För det lär sannolikt spara mig ett par fysioterapeutbesök. Som jag för all del ändå skulle få betalt från jobbet. För att jag är fittigt privilegierad, på många sätt.

Kommentarer

  1. Jag väntade på ditt inlägg igår! Bra att det kom idag. Det sporrar även mig att blogga lite mer - nu ska jag göra det :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar