Come on, skinny love, just last the year.



"Söndag 18 mars 2018.
Återupptäck den här dagen?"

Nej tack, jag vill inte återupptäcka den dagen,
för varje gång jag går tillbaka slår det mig hur mycket jag fortfarande känner.
Är det det här som är hjärtesorg?

Det har alltid varit mig främmande hur folk inte klarar av att vara vänner med sina ex,
talar skit bakom ryggen på dem,
undviker att gå på samma fester.

Är du ens ett ex till mig?
Jag vet att jag inbillade mig,
och att du gjorde samma sak
(som om det någonsin hade fungerat med tanke på din situation),
men ingen kan ta ifrån mig mina känslor,
oavsett hurdan sanningen i slutändan må ha sett ut.

Du skakar i mörkret.
"Are you okay..?"
Du står på tå då du kysser mig,
och det känns som om en osynlig kamera rör sig i cirklar runt oss,
fångar ögonblicket från alla vinklar.
Palmerna i Lund skrockar åt de nyförälskade ungdomarna som går hand i hand.

-

Vi kunde aldrig gå hand i hand efter det.
Du vek undan och såg dig vaksamt omkring.
Jag började förstå varför folk talar skit om sina ex bakom deras ryggar,
och varför det kan vara omöjligt att vara vänner.

Nej tack, jag vill inte återupptäcka den dagen,
jag gör det alltför ofta som det är.

Kommentarer