Den andra pandemijulen

Min julhelg var rätt fantastisk på många sätt. På julafton vaknade jag till en vit värld och världens sötaste erbjudande om frukost över videosamtal. Jag tillbringade morgonen åt att lyssna på julkonserter från Kvevlax kyrka, och såg både släktingar och bekanta på Arenan. Sedan gick jag i julbastu och pratade med Sandra och mamma, och hälsade god jul åt en drös med vänner också över text. Jag gjorde två besök till katthushållet i bygden, det senare av besöken iklädd tomteluva och med elljus i trälykta, för att jag kunde.


I övrigt åt jag julmat i flera varv - allt det jag ville ha, kålrotslåda och sill finns fortfarande i kylen ännu tre dagar senare, medan lax och limpa och julmust är uppätet senast igår. Lite av mammas dadelkaka tror jag finns kvar i frysen också. AJ JO, och sen införskaffade jag äntligen en egen julgran, en stor en! Mycket bra köp. Ignorera den ojämna ljusslingan, det var ett work in progress.



Vad annat har jag väl gjort? Jag har öppnat julklappar, druckit en jäkla massa glögg, sett andra säsongen av Emily in Paris (bluäh!) och Witcher (yay?), gjort lite frilansjobb, spelat Witcher 3 och druckit glögg med Aino. Och sen chillat, lyssnat på julmusik och räknat ner dagar till nyår.


Kommentarer