2021, en sammanfattning

Fritid
  • Jag deltog i en enda körövning, och antagligen blir det den sista övningen någonsin i den här kören, eftersom Guffen verkar gå i graven nu. Länge leve Guffen!
  • Jag fortsatte springa för min mentala hälsa, åtminstone då vädret var sådant att jag ville springa. På våren sprang jag FEMTON KILOMETER i sträck en gång.
  • Jag och Sandra debatterade i Vasabladet och kallades fula saker av en sannfinländare. Win!
  • Jag började dansa balett, något jag tänkt fortsätta med såvida pandemin tillåter!
  • Jag for på ett enda lajv, Redemption. Och vilket lajv.

Relationer
  • Jag sade farväl till Padfoot i april. Det var väntat, men ändå sorgligt.
  • Jag sade mera utdragna farväl till andra personer i mitt liv, förälskelser som inte ville bli något mer än så och drömmar som var orealistiska. Jag är glad för den tid jag hade dem i mitt liv, på det sätt de var i mitt liv!
  • Jag och M gick slutgiltigt skilda vägar, vilket nog borde ha skett mycket tidigare. Så kan det gå då två personer säger att de vill fortsätta försöka, men bara en av två verkligen gör något.

Mental hälsa
  • Jag gick i korttidsterapi för min ätstörning, kände mig oerhört bekräftad och fick en del lärorika insikter
  • Jag började reda ut en eventuell BPD-diagnos (just nu är domen "misstänkt BPD")
  • Då jag i december gjorde BDI (för säkert 20:e gången i mitt liv) fick jag resultatet fyra (4). Woah.

Resor och evenemang
  • I januari reste jag till Lappland med vänner. Det var superfint och otroligt roligt.
  • Jag var i Vasa fyra gånger, vilket känns som ett vettigt antal besök norröver!
  • Jag var på en fantastisk, två dagar lång möhippa på sommaren.
  • Jag åkte på mitt livs tionde KP i Norge. Det var världsomvälvande.
  • Jag tänkte skriva att jag var i Sthlm två gånger, men det vore mer korrekt att säga att jag kommer att ha varit i Sthlm två gånger.
  • Jag tog kanske 10 coronatest, varav 4 officiella och resten hemtest. Jag hade inte covid, men jag var berättigat orolig ett par gånger, varav en av de gångerna ledde till att jag helt tappade förtroendet för en vän.

Sådär överlag... har det varit ett rätt tungt år. Jag skulle kunna flumma ihop något om självinsikter och lärdomar, men ärligt talat handlar det nog mer om att jag varit för trött för att acceptera folk skit. Och där ingår min egen skit, jag är folk. Fast rätt mycket har det ändå handlat om andras skit. Sagt hejdå till en massa saker och varelser. Men jag har också börjat med nya saker och lärt känna nya människor, och det är jag oerhört glad över. Jag tror jag bara kommer vara lite mer petig med vem och vad jag släpper in i mitt liv framöver.






Kommentarer