Ett till sånt där ögonblick

Jag hade ett tidigare idag, ett sånt där ögonblick där allt känns idylliskt och kanske lite överromantiserat men ändå rätt. Jag satt vid köksbordet och rättade frilanstexter, ett stort och helt bra betalt jobb jag blev erbjuden av en stor människorättsorganisation som jag är medlem av och aktiv inom. Jag hade varit smart och anlitat S som korrekturläsare, så det enda jag hade kvar var att sortera ut mina missar och skicka in jobbet. Genderfluid i ett ord, förstås. Bort med ett extra mellanslag. Aj jo, det där är en finlandism. Jag hade lagt på en lista med låtar från Youtube, och mitt i bytet på en sång slog det mig hur bra jag har det. Att jag får jobba med sånt jag verkligen värderar, och är bra på. 

Och nu, ett till sånt ögonblick, alldeles nyss. Jag ligger utfläkt på soffan och ser på Captain America (igen) med katten. Jag var så nervös av förväntan inför helgen att jag fick städryck, så lägenheten är städad och fin inför finbesöket som väntar. Jag pratade med E i telefon lite tidigare, och hon lät så glad för min skull. Jag borde nog sova snart, men jag tror jag ska invänta tröttheten lite, och kanske se klart på filmen är

Och imorgon anlöper Viking Gabriella till Åbo. 

Kommentarer