Sommarmål

Min arbetsdator är vid datorakuten (dvs. nere i källaren hos IT-killarna, och ja, de är mig veterligen alla killar), och utan dator kan jag inte åstadkomma så mycket vettigt, så jag flummar om sommaren i Stockholm.

- Jag vill besöka åtminstone en badstrand. Gärna fler.
- Jag vill läsa ut åtminstone en bok. Det må låta som ett löjligt lågt mål, men jag känner mig själv och min målsättning.
- Jag vill springa minst 10 km, åtminstone en gång. Det är inte ens jättemycket med mina mått mätt, så det ska jag nog klara av.
- Jag vill vandra. Jag vet inte ens om jag klarar av att sätta ett mål här. Men jag vill vandra, gärna också skaffa ordentliga vandringsskor.
- Jag vill testa minst 3 nya glassorter! Gärna knäppa sådana, som ros-viol eller olivolja eller nåt (he ryktas på byin att olivoljeglass är the shit).
- Jag vill besöka Skansen, Gröna Lund och Vasamuseet.
- Jag vill gå omkring på stan och äta ärter och jordgubbar, och picknicka i parker. Och dricka öl på otippade uteserveringar.
- Jag vill leva i nuet och vara mindre fäst vid min telefon.


Kommentarer