En uppdatering om Linnlandet

Jag spelade äntligen Werewar, CoW-lajvet som jag väntat på och förberett mig på i över 2 år. Jag kommer nog inte kunna sammanfatta det särskilt mycket alls, för det var både oerhört överväldigande och oerhört givande. Men såhär i punktform:

  • Jag deltog i de flesta lektionerna för en gångs skull
  • Jag spelade fireball dragon för första gången
  • Jag reste till faevärlden och tillbaka, för att hämta läkeväxter
  • Jag besökte fältsjukhuset, försökte läka våra väktare, och misslyckades
  • Jag slogs mot varulvar, miniminotaurer och sirener
  • Jag såg vårt slott falla i bitar
  • Jag ledde en övning i försvarslinjer på slottsbron
  • Jag helade varulvar i källaren tillsammans med min medprefekt
Jag sov ALLDELES för lite, och jag hade ett antal meltdowns, men det var en oerhört fin upplevelse.

Jag har fortfarande inte hittat något svar på vad i helsike det är jag reagerar på varje gång jag träffar Karl, men jag har en tid till allergisjukhuset i Helsingfors i maj, och jag hoppas på att få svar snart. Hittills tror jag på katthår, damm, mögel och/eller hudkontakt. Det där sista känns ju lite svinjobbigt, men kanske något som helt enkelt skulle kuna bli bättre med exponering.

Och appropå exponering så kommer jag alltså att tillbringa två månader i Stockholm i sommar. Jag köpte färjebiljetterna igår, med katthytt och allt. Jag har skrivit under hyreskontraktet i Hammarby sjöstad och jag har fått underskrifter av de som ska hyra min lägenhet i sommar. Jag har lagt in semesterveckorna i schemat och koordinerat dem med Karl. För första gången i mitt liv, upplevelsen att någon frågar om jag vill koordinera semesterveckor. Jag har också med mig en extra kasse med sommarkläder och medeltidspaltor nu (sitter på ett grabbcafé i Sthlm och skriver som bäst), för att inte behöva släpa allt med mig senare. Jag kommer bo en junivecka i Helsingfors hos Zacharias, och sedan tillbringa sista semesterveckan på Gotland med Karl & Co.

Jag vet fortfarande inte hur livet kommer se ut efter sommaren, arbete med mera. Mitt kontrakt gäller fram till hösten någon gång, och jag lär väl få veta hur det blir med en eventuell fortsättning någon gång här under vårsommaren. Fram till dess fortsätter jag öva balett, vara semiaktiv i polystyrelsen, låtsas att jag springer och catcha up med Marvelserier.

Kommentarer