Gains

Hej och hå, det här är egentligen inte tänkt för någon annan, men jag har en tendens att läsa om mina gamla blogginlägg, och det här kan kanske vara skoj att hitta någon gång om några år.

Jag började träna regelbundet (alltså gå på gym flera gånger i veckan) i början av december. Någon gång under vintern testade jag ett enkelt gymprogram och sedan ett annat, mera anpassat. Här är utvecklingen sedan dess!


KNÄBÖJ: Start: 3*12 10 kg. Idag: 5*3 30 kg
Jag har dock börjat om ett antal gånger, eftersom jag haft enorma teknik- och ryggproblem.

MARKLYFT: Start: 3*10 25 kg. Idag: 3*10 55 kg.
Och mitt tyngre marklyft (5*3) är på 75 kg idag :) Men ger det lägre för jämförelsens skull. Känns bra!

BENPRESS: Legat på precis samma nivå, 3*10 101 kg. Borde börja höja.

CHINUPS (ASSISTED): Start: 3*10 6:e nerifrån. Idag: 3*10 8:e nerifrån

DIPS (ASSISTED): Start: 3*8 näst lägst ner. Idag: 3*15+ 4:e lägst ner
Nej, jag har inga vettiga siffror att ange här, jag jämför med en och samma maskin bara :)

LAT RAISES: Start: 3*8 2*5 kg. Idag: 3*15+ 2*5 kg.

BÄNKPRESS: Start: 3*12 under 20 kg (osäkert). Idag: 3*5 32,5 kg.
Och lyckades ta 3*10 30 kg en gång, men sedan har rutinen laggat lite.

AXELPRESS: Start: 3*12 10 kg. Idag: 3*10 25 kg

BENT OVER BARBELL ROW: Start: 3*12 20 kg. Idag: 3*15 25 kg 

Är löjligt stolt över att jag kommit igång så fint på ett halvår! I synnerhet mina axel- och ryggmuskler har utvecklats otroligt bra, nu är jag mycket mer i balans. Benmuskler har jag alltid haft, men jag har aldrig orkat fokusera på musklerna i överkroppen, och nu då jag äntligen ser resultat är det otroligt peppande ^^ 

Kommentarer