En vecka senare, 8.10.2024

E frågade mig direkt om jag skulle vilja köka med henne på Saint Catherin's House, och det var i första hand så trevligt att bli tillfrågad, och i andra hand så roligt att köka tillsammans! Samtidigt också tungt och tröttsamt, men också hemskt givande. Dessutom fick jag köra, och det är bra för min körnervositet, och A lånade ut sin bil och det var fint! Och folk är fina.

Jag blir så egotrippad på kören, helt i onödan. I det där svåra stycket i Jos sä olet smyger sig halva alten närmare mig och lutar sig mot mig, sådär som man gör då man är osäker på ett ställe och vet att någon annan kan. Och då genrepet närmar sig ber dirren mig att inte sjunga på ett det svåra stället "för att se om resten av alten kan det nu". Och jag blev ombedd att köra tenorsolot tillsammans med P i slutet av Õhtul, och allt det här gör något med min själ som är lite generande men hemskt tacksamt. "Får jag sitta bredvid dig? Jag kan inte den här än".

I höst har jag suttit 4 år i polystyret, och det är dags för, om inte annat så en styrelsepaus. Trots att jag nu trivs hemskt bra, och känner mig både uppskattad och viktig och bra på mitt arbete. Fyra år som kassör i en av Setas största medlemsföreningar, det är rätt tufft :) 

Kommentarer