Sommar och semester (Life and Lajv and Love)

Jag är absolut inte en sommarmänniska. Det är rätt välkänt - jag är verkligen inte något stort fan av sol och värme, jag avskyr insekter och att svettas, och det går inte att dricka kaffe för att man får så varmt. Främst är det väl värmen jag har problem med. Jag älskar dock att basta? Men ja, ni vet, man får ha flera sidor av sig själv. Lager...

Idag har jag dock haft en alldeles ypperlig sommardag, även om det varit alldeles för varmt för min smak. Jag började dagen med att äta bananpannkakor som Jo hade stekt till frukost åt oss. Lyxigt värre! Jag låtsades jobba ett tag, och sedan gick jag in till centrum för att träffa mamma över kaffe, vilket var sjukt svettigt även om vi flyttade oss till skuggigare områden. Där jag satt på kaffe blev min närvaro efterfrågad för eventuell terassöl/pussikalja senare, vilket sedan gick av stapeln på hundön. Jag hann arbeta nån timme och gå via butiken innan jag mötte upp M och K och L under ett träd, där vi satt och åt jordgubbar och ost och drack öl och pratade life and and lajv and love. Helt sjukt fint. Sedan gick jag "hem". Här har jag gjort kvällsmat (alltså hur gott är inte Reissumies mörka bröd? Aaaah, jag dör) och placerat mig framför HBO:s The handmaid's tale, som är så fruktansvärt bra att jag ibland bara ser den som fruktansvärd.

Och sådana här kvällar är livet så fint, även om det är sommar och jag har duschat typ tre gånger på 24 timmar. För att det doftar sommarkväll och jag är i staden där jag väl nog alltid kommer ha mina rötter. För att vänner finns kvar även om man själv flyttat på sig, och min närvaro är saknad och efterlängtad, och jag känner mig så sjukt mycket friskare än jag gjort på många år.

Kommentarer