Tågbloggen

Hej och hå.

Jag tänkte att jag måste testa att blogga via telefonen nån gång också, och just nu känns som en bra tidpunkt.

Jag sitter alltså som bäst på tåget mellan Helsingfors och Vasa (nästa... Parkano) och det är varmt. För första gången på säkert två år åker jag inte med lyxbiljett, för det lönar sig inte längre för mig att köpa seriebiljetter då jag inte åker den här sträckan lika ofta som förr. Jag hade tänkt jobba på tåget, men det är förvånansvärt mycket mer trångt i de vanliga tågsätena än i extraklassen (som alltså ingår i seriebiljetter), och personen som sitter bredvid mig verkar vara lätt stressad, så... Jag ids inte.

För en gångs skull stannar jag i Vasa lite längre än "nödvändigt", den här gången är jag norröver för en släktfest, men den går av stapeln först på onsdag,så jag tänkte passa på att chilla i Vasa lite. Dricka kaffe med vänner. Kanske besöka Trittan. Översätta bloggar i min älvas soffa.

På torsdag återvänder jag till Hufvudstaden, men bara för en natt. Sedan beger jag och Ville oss mot Nyslott, för en opera, en konsert och en stuga vid havet. Jag räknar det dock som om min "semester" började redan i fredags :)

Kommentarer