Derivatankar

Det går lite sämre nu igen. Jag har inte stigit upp före lunch på hela veckan, förutom i måndags, men det var för att jag steg upp med Pojkvän, som for iväg på jobb. Jag har inte varit på kontoret sedan i... fredags, tror jag.

Det är helt okej, att det går sämre. För framgång och förbättring är inte linjärt, det är en funktion med vågor och dalar, och just nu är jag Y. Nånstans där längre högerut går det nerför igen, bara inte just nu. Lite för många nya variabler som jag inte räknat med, alltför lite konstanta värden.

Jag är så trött på alla mina hälsokrämpor. Jag är bara 30, såhär ska det inte vara. Än. Som bäst prövar jag ett nytt sätt att äta som ställer alla mina varningsklockor upp och ner (grädde, smör och ost i allt jag äter), som gjort att jag tappat flera kilo i endast vatten, och som muka ska göra mina hudproblem lättare att bära. Jag vet inte, jag. Jag sover bättre och är mycket mindre hungrig, men min hud fittas precis lika mycket som förr om inte mer. Värt det?

Trasighetsvärld.

Kommentarer