Rutiner. Dag 1.

Jag har börjat skriva ett flertal gånger nu, men har inte riktigt hittat ro. Jag skulle gärna skriva oftare, men om det inte vill sig så vill det väl inte sig. Nu har jag åtminstone ett snyggare sovrum, vilket är hemskt trevligt, så kanske det skulle kunna inspirera till mer bloggande?

Just det, jag hade ju tänkt, då jag flyttade in för snart 10 månader sedan, att jag skulle måla om, för en av mina väggar var rentav ful. En sån där trist, ljusgrön som försökte vara neongrön men inte riktigt lyckades. Fult var det i alla fall. Jag kom mig bara aldrig för att sätta igång. Häromveckan blev det dock hux flux åka av, och jag gick in i RTV i Kampen och sa att jag hade tänkt måla om mitt rum. Sedan gick jag ut därifrån 15 minuter senare med allt jag behövde. Jag kände mig rätt ambitiös, kan jag tala om. Men, det gick ju bra :) Om jag vore en riktig bloggare skulle jag ha ett smakfullt taget, välskuret foto till den här texten men sini he haar it ja. Kanske jag ger en husesyn senare om det riktigt vill sig.

Jag har haft rätt mycket mer energi den senaste tiden, eventuellt på grund av att jag lagt om mina matvanor. Jag orkar inte börja ha nån utläggning om det här, men det känns som om det fungerar för mig, och jag klagar inte. Återstår att se om min hud och mina allergier skulle vilja bättre sig i samma vända.

ÖRGH vad trögt det går, men vanor blir vanor först efter 90 dagar, så kanske jag bara borde försöka blogga varje dag i 90 dagar och se om det blir till nåt? Challenge accepted.

Kommentarer