Det senaste årtiondet

Bara för att alla gjorde det på FB vill jag också testa att se om jag ens kommer ihåg alla viktiga saker som jag gjorde under 2010-talet:

2010: Bodde tillsammas med Harald och avslutade det förhållandet. Lajvade witness. Reste till Visby med elorianerna. Jobbade på Citymarket. Konstaterade mig inte vara tvåsam. Studerade på Novia. Blev tillsammans med Zacharias. Återhämtade mig från min ätstörning.

2011: Besökte Irland med Pedavoces. Deltog i Knudepunkt och började därefter delta varje år. Var ordförande för Eloria. Försökte skriva slutarbete.

2012: For på min One-woman-journey till Danmark och Irland. Utexaminerades som miljöingenjör från Novia. Började studera svenska på Vasa uni. Träffade Miika. Deltog i min första Ropecon.

2013: Reste till USA och Kanada med Pedavoces. Tillbringade hösten på studieutbyte i Aarhus, Danmark.

2014: Slutade vara tillsammans med Zacharias. Deltog i Last Will. Började äta antidepressiva igen. Träffade Henrik. Skaffade tatuering och lade till ett mellannamn.

2015: Flyttade ihop med Henrik. Besökte London och Skottland med Henrik. Fick kandidatexamen från Vasa uni. Ryckte in i militären och kom hem efter en månad. Flyttade ihop med Henrik.

2016: Blev ordförande för finlandssvenska nationen. Deltog i Halat Hisar, End of the Line och Marras. Träffade Ville och Markus. Slutade på Citymarket, för sista gången. Flyttade till Helsingfors för min översättningspraktik. Stannade i Helsingfors resten av året och jobbade som översättare. Flyttade inom Helsingfors. Insåg att jag nog aldrig varit monoamorös. Slutade vara tillsammans med Henrik och började sällskapa med Ville. Deltog i min första Prideparad. Umgicks med Miikka. Reste till Island med nordistiknördarna. Flyttade tillbaka till Vasa för att avsluta mina studier.

2017: Arbetade för Langwitty och hade ett distansförhållande med Ville. Mådde dåligt. Fördes till akuten med ambulans på grund av mental ohälsa. Gick ner i arbetstid. Reste till London med Ville. Träffade Jaana ett par gånger. Deltog i Sotahuuto. Började med rehabiliterande psykoterapi. Startade eget företag. Spelade NPC i Freakshow. Reste till Kroatien med Pedavoces. Deltog i Inside Hamlet. Fick 15-terminersmärket för Pedavoces och slutade som aktiv sångare. Flyttade tillbaka Helsingfors.

2018: Avslutade mina sista kurser på Vasa uni. Reste till Norge för att hälsa på Jone. Deltog i College of Wizardry 17. Översatte skönlitteratur. Umgicks med Nino. Hyrde in mig i ett kontor i Vallgård. Donerade äggceller. Började sjunga i GUF-kören. Deltog i FLaG och Suffragette!. Gick i terapi.

2019: Deltog i CoW21 och träffade Mikael. Reste till Mauritius med Ville. Skrev klart min Gradu. Lajvade också på finska i Green Knights. Började planera FLaG Suomi/Finland. Avslutade mitt företag. Började jobba på Kommunförbundet. Slutade vara tillsammans med Ville. Deltog i Witcher School och umgicks med Riku. Köpte lägenhet. Flyttade till Malm. Gick i terapi.


Kommentarer