Januari, +6 grader celsius

Idag under terapin kom jag fram till att jag nog lyckats svänga måendet uppåt igen. Jag sover helt svindåligt, men det går rätt lätt att fixa, och jag har svårt att hinna röra på mig så mycket som jag skulle vilja, vilket nu görs ännu svårare av att jag är trött av sömnbristen. Men ja, i mina senaste inlägg har jag skrivit om dåtiden, så nu vill jag vända blicken framåt lite.

Mikael kommer att flytta in med mig i februari. Det är nu kanske (hah) det största just nu. Jag tror inte jag kommer skriva så utförligt om bakgrunder och orsaker, för det är inte helt okomplicerat och jag vill inte riskera att trampa någon på tårna. Vi kan bara konstatera att det är något vi funderat på en längre tid redan, och att omständigheterna är lämpliga för det just nu.

H O N K
Jag är lite nervös, för vi har trots allt ändå bara varit tillsammans i knappt ett år, och det kom på sina sätt väldigt plötsligt, men det är samtidigt något som vi båda vill väldigt mycket, och vi tror att det kommer att fungera. Jag har besökt IKEA och organiserat om mina skåp för att göra rum åt honom, och vi har pratat om vad vi har dubletter av och annat sånt praktiskt och roligt. Vi kommer resa till London tillsammans om en dryg månad, så det kan hända att vi försöker få flytten gjord före det, men vi ska se. Ja, det är ju också en rolig grej i framtiden - vi ska till London ^^

Jag har anmält mig till Werewar, och Disgraceful Proposals. Jag kommer också åka på Solmukohta. Tillsammans betyder det här en Londonresa i februari, en Polenresa i mars och en längre lajvkonferensledighet i april. Mycket skoj! Jag hade tänkt skippa College of Wizardry nu i vår med tanke på att jag ändå kommer vilja åka på nästa episod av Witcher School till hösten, men... det lockade nu bara lite för mycket :3 Dessutom kommer ju mina levnadskostnader sjunka lite, så jaa, jag bortförklarade det eftersom jag har inkomster och själv kan välja vad jag gör med dem.

Jag kom in till Oratoriekören i Helsingfors, och sjunger alltså numera i två körer :) Vi ska se hur det går. Torsdagskvällar och söndagskvällar är numera helgade till sång, och jag tror det blir bra. Jag mår bra av att sjunga, och det här projektet är dessutom urhäftigt - vi ska dirigeras av Sir Karl himself! Imorgon, på den första övningen och körhelgen, får jag veta vilken stämma jag kom in i - dirigenten sa att det blir alt eller tenor, men vågade inte säga vilken av dem.

Tack vare jobbförmåner får jag också lättare tränat numera - jag ska fortsätta med yogan och har dessutom anmält mig till pilates och vattenjumppa. Allt ordnas alltså på mitt jobb, så man tycker ju det borde vara relativt lätt att pallra sig ner några våningar för att träna före/efter arbetsdagen. Verkligen himla smidigt att kunna göra det såhär lätt för sig.

Sedan har arbetet med Fight Like a Girl - feministlajvet jag är med och ordnar - kommit igång. Jag har suttit ett par timmar nu på kvällen efter jobbet och översatt lajvtexter, och mer ska bli klart ännu innan den här helgen är över, men jag börjar vara ganska trött i översättarhjärnan så jag tror det blir lite stretchande och hemmapilates och dusch och sedan kanske ett glas vin och lite scifi före sängen.


Så, för att sammanfatta: Jag har tänkt lajva mer, skriva mer lajv, sjunga mer och röra på mig mer. Jag undrar var jag riktigt ska hitta den tiden. Kanske jag på riktigt kommer lyckas lägga mindre tid på sociala medier? Och sen litar jag på att jag kommer sova bättre och känna mig tryggare med Mikael närmare intill mig i vardagen <3 Skål på det, bönder.

Kommentarer