Dagen före skottdagen

Igår tog jag en sjukledighetsdag, för jag vaknade efter 9 timmars sömn och var så trött att jag knappt orkade hålla ögonen öppna. Enligt min Fitbit sov jag 17 timmar igår - somnade 21 och vaknade 17 - det är en liten överdrift, men jag sov nog bort största delen av dagen trots det. Idag försökte jag få en tid till läkaren för att kolla om jag har brist på något eller om det "bara" är normal energibrist. Jag har de facto gått ner ett skrämmande antal kilon utan att ha försökt, och för första gången i kanske mitt liv stör det mig lite. Men nåja.

Idag steg jag däremot upp ungefär 6.30, efter att ha ditchat idén om att stiga upp samtidigt som morgonskiftes-Mikael och börja dagen med yoga. På vägen till jobbet (jag går alltid genom Tripla) köpte jag några croissanter till frukost - det är ju trots allt fredag. Väl på jobbet gick dagen snabbt och lugnt - vi var bara 4 översättare på plats eftersom en av oss är sjuka, en av oss på distans och en av lediga. Jag kom mig äntligen för att testa ett NMT-verktyg, och herregud vad bra det fungerade. Skrämmande.

Mitt på dagen tog jag en längre lunchpaus för att kunna luncha med Jo, det var en riktigt välkommen paus i vardagen, och mycket behövlig ^^ Vi snattrade liv och kärlek och lajv och konferenser och åt helt sjukt god pasta. Väl hemma har jag tagit isär en hylla, samt sålt nämnda hylla och lite annat löst tavara åt olika människor på Tori. Huhhu, säger jag. Enklare sätt att bli av med skit finns det ju nog... Men nåja, återvinning for the vinning!

Nu har jag ätit middag och börjar känna mig ganska mör, men än skulle jag vilja få lite frilansöversättning gjort, och sen kanske "stå in" min nya yogamatta <3

Kommentarer