Nesting partner

Det talas ju om att kvinnor "bygger bo" för sitt barn före barnet föds, ställer i ordning och städar och har sig där hemma. Nesting kallas det på engelska. Well, jag har sedan jul ungefär, kännt att det är det jag gör nu också. Bygger bo, men inte för något barn.


Jag har köpt en liten djungel av miniväxter. Jag köper aldrig växter. Jag har sålt min fula tv-hylla och söker efter en ny. Jag har gett bort min mindre snygga soffa, eftersom Mikael kommer ta med sin mycket snyggare soffa. Han tar också med sig en ny skohylla, som jag skaffat en matchande hatthylla till. Jag har också sålt mitt tamburskåp, och organiserat om hela klädskåpet. SORTERAT PLASTBURKAR.

Det känns rätt, och bra. Jag hade tänkt skriva mer än så, men jag tror jag kom fram till att jag kanske inte ens vill försöka beskriva den här känslan av lugn och trygghet till andra. Jag vill bara känna den.

Kommentarer