Veronika

En natt hittar jag och Sandra på en flickvän åt mig, hon som jag ska träffa en dag. Hon har kort, brunt hår och tjocka glasögon. Vi träffas på jobbet då jag arbetar utomlands, och när jag flyttar hem till Finland så flyttar hon med mig. Hon är lingvist, och lägger alla sina ordningsfulla resurser på jobbet, så hon har rätt stökigt hemma. Om vi bor tillsammans eller inte vet jag inte. 

Hon är stadstjej, och har en mycket romantiserad bild av hur det måste vara att bo på landet. Hon klarar inte av Marvelfilmer alls. Hon har ett nära förhållande med sin bror, och de Skypear ofta. Ett av hennes ex är stundvis lite jobbigt, det finns mycket som behöver processas, men det är ok. Hon har en signaturfärg som hon oftast använder som läppstift, och hon oroar sig ibland över att de ska sluta tillverka just den färgen.

Hon vet inte om hon vill få barn, och det är ibland lite jobbigt, för jag är ju rätt säker på att jag inte vill det. Det var något mer kring det, men jag minns inte riktigt vad. Tänk vad snabbt man glömmer nån som aldrig funnits.

Kommentarer