Kschessinskaya

My lover's got humor
She's the giggle at a funeral
Knows everybody's disapproval
I should've worshiped her sooner

Det har aldrig slagit mig så hårt som nu, hur annorlunda det är att kyssa någon under ett lajv, och att kyssa samma person efter lajvet. Hur det verkligen inte spelar någon roll, förrän det är du själv, hen själv. Hur ni kan gå totalt lös på varandra inom ramarna för spelet, medan du utanför den magiska bubblan checkar en extra gång om den rätt så oskyldiga kyssen du stal offgame var för mycket. Hur du i bussen hemåt ganska nervöst håller om hen, och får fram ett mjukt "...I think I'd like to kiss you?", som om du inte tillbringat de senaste 48 timmarna åt att lära dig konturerna av hans läppar.

No masters or kings when the ritual begins
There is no sweeter innocence than our gentle sin
In the madness and soil of that sad earthly scene
Only then I am human

Jag tillbringade de senaste tre dagarna på lajvet Redemption. Till mina kollegor förklarade jag lajvet genom att säga att jag ska spela en rysk ballerina på ett lajv som handlade om den sista Romanovfamiljen. Jag undlät att berätta bland annat att nämnda ballerina var tsarens första älskare, och att jag under lajvet förförde och lät mig förföras av tsarens fru. Att min alltför korta kjol skulle komma att kletas ner av annat än bara tranbärssåsen som serverades till middagen. Att jag skulle låta den enda medlemmen av Romanovfamiljen som jag verkligen hatade, hälla flytande stearin över mina vader, för att jag njöt av smärtan. Att jag skulle dricka  tillsammans med tronarvingen Romanova, dansa på bordet och halsa faktisk vodka. Och att det här fortfarande är den ganska censurerade versionen av allt Mila företog sig.

I'll worship like a dog at the shrine of your lies
I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
Offer me that deathless death
Good God, let me give you my life

Kommentarer